11 Mayıs 2017 Perşembe

Ayrıcalıklı Kategori: Öneri Filmler

Ne zamandır öneri filmlerle ilgili birşeyler yazmadığımı farkettim vee hiç hız kesmeden soluğu bu yazıda aldım. Bazen böyle canımız sıkılır ama vakti boşa harcamak da istemeyiz, kafamız doludur ve anlaşılması çaba isteyen şeylerden de kaçarız.Film izlemek istiyoruzdur ama aynı zamanda sonunda keyiflenmeyi de amaçlıyoruzdur. İşte tüm bunlar için benim en güvenilir sığınağım; animasyon filmler. Animasyon diyerek öyle geçmemeli, son yıllarda yetişkinlere hitap eden animasyon sektörü nasıl tutunacağını anlamış olacak ki artık ucundan kıyısından da olsa hem yetişkini hem de çocuğu kendisine bağlamayı hedefliyor. Bakınız Buz Devri serisi, bayılırım. 
Dolayısıyla mis gibi bir animasyon önerisi neden olmasın diyerek üniversitede bir ders kapsamında izlediğim Inside Out(Ters Yüz) filminden bahsetmek istiyorum. Pixar yine boş durmamış, Disney'i de yanına almış, çalışmış didinmiş ve Pete Docter* yönetmenliğindeki 2016 yapımı bu naif animasyonu bizlere sunmuş. Hem de komedi- macera ve biraz da drama kategorilerinden bir üçleme yaparak... Aynı zamanda bu filmin en iyi animasyon dalında oscar aldığını da unutmadan eklemiş olayım.
Açıkçası bu filmi ilk izlediğimde evet sevmiştim ama çok da ölüp bitmediğim bir hoca tarafından önerilmişti ve 'izlenilmesi gerekiyordu.' Beyne bir kere bunun bir zorunluluk olduğu sinyalleri gitmişti, bu nedenle şöyle tadını çıkartarak izlediğim söylenemez. Çok zaman sonra sakin kafayla oturup da yeniden izlediğimde karakterlere ve konusuna bağlandığım bir film değerine yükseldi.
Konusuna gelecek olursam, küçük bir çocuğun hayatının birgün değişmesiyle birlikte duygularının kendisi üzerindeki etkilerini ele alan bir film. Neşe, korku, öfke, nefret ve üzüntü duygularının hem samimi hem düşündürücü şekilde işlenmiş olması bence bu filmin en güzel tarafı. Özellikle bir üzüntü var ki ah, onda kendimi görüyorum. 😃
Gerek bir animasyon filmi, gerek psikolojik çıkarımların yapılabileceği bir film. Hatta belki de dikkatli incelendiğinde psikolojik bakımdan daha hassas bir film olabilir. Sonuç olarak keyifle ve büyük bir rahatlıkla öneriyorum.
İyi seyirler.. 😉

*Yukarı Bak(Up) filmiyle bizleri hüngür şakırt ağlatan vatandaş.
Tepkiler:

20 yorum:

  1. Pek animasyon film izlemiyorum ama tavsiye etmişsiniz o zaman izlemek isterim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu biraz daha yetişkin tadında, seveceğinizi düşünüyorum. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Animasyon filmleri severim, özellikle yılbaşı ile ilgili olanları ve yukarda bahsi geçen Buz Devri en sevdiklerim. İnternette bulabilirim umarım bu animasyonu. Hemen bakıyorum :) Teşekkürler,

    YanıtlaSil
  3. Ben teşekkür ederim, seviyorsanız tamam o zaman umarım çok keyifle izlersiniz :)

    YanıtlaSil
  4. Benim de tavsiye üzerine izlediğim ve çok beğendiğim bir animasyondu. Duygular çok tatlıydı hele o renkli toplar :))

    Pixar zaten bu alanda zirvede

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ya :)) Haklısınız çok iyiler gerçekten..

      Sil
  5. İvettt xok şekerler gercekten şef 😁 ayy hani yabancı ulkelerin kasabalarinda serif varya onun gibi oldu.😁 Şefff 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihi güldürdü bu beni :D Vakti zamanında o da lakaplarımdandı ama unutuldu :D Benden de gözleri kalp emoji :)

      Sil
  6. Pixar yapımı harika bir animasyon. Umarım devamı gelir. Ben çok severek izlemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet ben de devamının gelmesini umuyorum :)

      Sil
  7. buz devrine bayılırıım ben de. ters yüzü izlemedim izleyim ama :)

    YanıtlaSil
  8. Animasyon filmler candır. :) Buz devri pek çok kişinin olduğu gibi benim de favorilerimden. Önerdiğiniz filme de bir bakayım, konusu ilgimi çekti. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet, candır ya :) Seveceğinizi düşünüyorum, ben teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Çok ama çok güzel bir animasyondu :)
    En çok anne ve babanın beynindeyken eğlendim sanırım :)
    İkincisi biraz daha uçuk görünüo bakalım onu da beğenecek miyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet :) Bence beğeniriz yani umarım beğenelim ;)

      Sil
  10. Merhabalar, blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım.
    Film yorumunuza bayıldım gerçekten, arada böyle animasyon izlemek çok keyifli oluyor kesinlikle. Benim de blogum var, göz atmak ve takip etmek isterseniz:
    https://kucukkayipdunya.wordpress.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz çok teşekkür ederim mutlu oldum :) Tabi hemen uğruyorum, sevgiler..

      Sil
  11. Öncelikle şunu söylemeliyim : blogunuzu Meczup'un yazısında gördüm merak edip baktım ve tarzınız çok hoş :)

    Bence çok başarılı bir animasyondu.Zaten Pixar'dan kolay kolay kötü bir şey de beklemiyorum.Hazır tekrar hatırlamışken bunun 2 sinin çıkıp çıkmadığına da bir bakayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum, çok mutlu oldum :) Ben de çok seviyorum vallahi, başarısını hakediyor..

      Sil