12 Mayıs 2017 Cuma

Duyguların Dili

Bugün yine kendimi boş bulmuşken ne var ne yok adına sanal gezintilere çıktım. Tıklanmalar tıklanmaları getirdi ve kendimce ilginç birşeylere ulaştım. Meğer bazen içimizde kımıldayan ama kelimelere bir türlü dökülemeyen duyguların bir adı, bir listesi varmış. Hiç durur muyum, paylaşıverdim gitti...


Dysania: Sabahları yataktan kalkamama durumu imiş. Bundan sonra gerektiğinde bunu kullanmayı düşünüyorum, afilliymiş.

Altschmerz: Sürekli aynı şeylerle uğraşmanın verdiği bezginlik anlamındaymış. Bildiğimiz monotonluk yahu!

Chrysalism: Kötü hava şartlarında iç mekanlarda olmanın verdiği huzuru ifade ediyormuş. Son zamanlarda bende de var bu, yaşlanıyorum evet.

Mauerbauertraurigkeit: En yakınlar dahil olmak üzere insanları kendinden uzaklaştırma dürtüsü ya da yalnızlaşma hissiymiş. Üç defa doğru yazıp yazmadığım yönünde kontrol ettim, bunun adını söyleyene kadar çoktan yalnız kalırım ben.

Sehnsucht: O an hissettiğin durumu tam olarak algılayamamakmış. Yani birini özlüyorsun ama kim olduğu belli değil ya da özlediğinden bile emin değilsin. Kısacası dertler derya olmuş diyor.

Vemödalen: Özgün olamamak adına duyulan korkuymuş. Çağın korkusu...

Exulansis: Bireyin kendisini heyecanlandıran bir durumu karşı tarafa aktarırken, beklenilen tepkiyi alamaması sonucu hevesinin kursağında kalmasıymış(!)

Ruckkehrunruhe: Hasretle kavuştuğumuz yaz tatillerinin dönüşünde hissedilen boşluk hissi. Yaşamıyorum diyen beri gelsin. 😐

Opia: Birinin gözlerine baktığımızda belirsiz, tedirgin eden, hissettiğimizin mutluluk mu üzüntü mü ya da başka birşey mi belli olmayan o hismiş. Hiç de sevmem kendilerini.

Ve son olarak,

Fınıfugal: Sonlardan nefret etmekmiş. Eh, her güzel şeyin bir sonu var değil mi?

Liste böyle uzayıp gidiyordu ama en dikkatimi çekenler bunlar oldu. Artık ne zaman sıkışsam, kelimelere dökmek için bunları kullanırım.. 😄


Tepkiler:

18 yorum:

  1. Blog partisindeki sorunu cevapladııım ♥

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, blog çekilişinde kazananlardansın :) Haber vereyim dedim. http://levlaninnotdefteri.blogspot.com.tr/2017/04/cekilis-1.html

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle havalı kelimeler 😄😄 Ve bence de bunları yaşamıyorum diyen beri gelsin 🤗

    YanıtlaSil
  4. Vuuuv havalı kelimeleer :) Çok hoşuma gittileri kendileri.
    Bende Vemödalen,Exulansis,Ruckkehrunruhe ve Fınıfugal var. (bu arada zor yazdım adlarını kendilerinin maşallah) ~~~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ya insan yazarken de söylerken de ekstra çaba harcıyor :))

      Sil
  5. "Bu da var, şu da var... Aa, bak! Yok ama artık, inanmıyorum. Bu da bende var." diye diye yazının sonuna geldim. Böyle isimlere bayılıyorum.

    Boşluk hissi yaşamıyorum diyen zaten benden uzak dursun. Mutlaka bu kişi enerji dolu birisidir. Bende de o kadar enerji falan yok. Çekemem süper enerjik birisini falan. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu okurken daha da eğlendim, çok teşekkür ederim :) Doğrusu bazen ben de süper enerjikleri çekemiyorum :D

      Sil
  6. Degmesin yagli boyadaki yazinizi gorunce hemen blogunuza geldim artik takipcinizim sevgiler 💘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum hoşgeldiniz. Sevgiler benden :)

      Sil
  7. ilginçmiş hiç duymamıştım hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
  8. Değişik tanımlamalar,ayolll ben bunları telaffuz bile edemem kji :) :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç mühim değil, bir iki tanesi hariç muhtemelen ben de edemem.. :))

      Sil
  9. Dysania işte yaa benim sorunum bu tek kelimeyle 😀 kalkamiyorum yataktan eylulude alıyorum yanıma. Gerçekten gözlerini açar açmaz boyke bir keyifle yataktan fırlayan varmı merak ediyorum😊 paylaşım için teşekkürler 💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne güzel Eylül' le dysania süper olmalı :D Ben de merak ediyorum varsa helal olsun cidden. Ben teşekkür ederim :))

      Sil