9 Mayıs 2017 Salı

Unutma!

Kendimi kutluyorum çünkü tam on dakikadır kitaplığımda ters şekilde duran kitabımı arıyorum. Bir de nasıl havalıyım, 'eminim kayboldu' lar, 'burada olsaydı unutmazdım' lar, 'kesin şuna verdim o da geri vermedi al işte' ler... Belli belirsiz bir trip, her an suçlamaya hazır bir öfke. Güya bir de kitaplığıma bakıyorum bu sırada yani durduğu yerden ve duruş şeklinden o kadar eminim ki(!) Tabi on dakika sonunda kuzu gibi duran kitabı görünce sessizliğime bürünüp utanarak duruldum...
Modern hayatın ikonik dezavantajı unutkanlığı malesef ben de çoğu insan gibi zaman zaman tecrübe ediyorum. Özellikle son yıllarda dikkatimi fazlasıyla çekiyor. Bazen en yakın arkadaşım geçmişte yaşanmış hayli mühim bir meseleyi büyük heyecanla anlatıp da benden beklediği tepkiyi almak şöyle dursun 'ya varya hiç hatırlamıyorum ehehe' gibi bir tepkiyle karşılaşınca eminim pek hoşnut olmuyordur. Bunu da okuduğunda en azından durumun farkında olduğumu bilmesi için yazmış olayım. 😏 Hal böyle olunca unutkanlığın nasıl azaltılabileceğine ya da dikkatin daha fazla toplanabilmesi için uygun çoğu yöntemi araştırmaya başladım. Yeri gelmişken bunu bir de yazıya dökmek lazım dedim...


  • Not Almak
Evet, sanırım ilk akla gelenlerden birisi bu. Herşeyi not alan birisi değilim ancak yine de hayat kurtarıcı olduğuna inanıyorum.

  • İyi Uyumak
Malesef bu biraz sıkıntılı bir nokta çünkü kafa içi sesleri susturmak ve düşüncelere dur demek neredeyse imkansız. Bir de tabi uyku alışkanlığı denen bir yetenek var bence.

  • Zihin Egzersizleri
Bazen bir tekerleme, bazen eski bir şarkı, ezber yapmak, bulmaca, sudoku ya da geçmişi hatırlamaya çalışmak gibi..

  • Stresten Uzak Durmak
Hem de böylesi bir zamanda! Bu madde imkansıza göz kırpıyor galiba.

  • Yüksek Sesle Tekrar Etmek
Aslında bu yöntem faydalı olabilir ancak kişiye göre değiştiğini düşünüyorum. Kimisi sessizliğin huzuruna erişmek istiyor.

  • Sağlıklı Beslenmek
En klasik olanı bu tabiki de ama ben yine de bu besinler arasında kendime en uygun olanını öneriyorum; koyu çikolata. 😃 Antioksidan etkisi barındıran siyah çikolatanın aynı zamanda enerji veren yönüne de vurgu yapılıyor. Tabi abartmamak şartıyla...
Tepkiler:

6 yorum:

  1. diğerleri kolay yaa en zoru sonuncusuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onda bile çikolata işte böyle kolaylaşıyor :))

      Sil
  2. Kaliteli uyku yeteneği bende de mevcut değil ^.^ Yazsam da neyi nereye yazdığımı unutabiliyorum yada neden yazdığımı hehehehe! Ben şalterlerimi erken mi kapattım ne?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok o bende de oluyor. Bu sefer de onu bir kenara not etmeye çalışıyorum derken herşey birbirine giriyor. Bazen en iyisi unutmak mı ne? :))

      Sil
  3. Ben telefona alarm kurarak not alırım. Yoksa yine unutuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de bazen yapıyorum onu, teknolojinin iyi yönleri.. :)

      Sil