30 Temmuz 2017 Pazar

9 Basamaklı Alzheimer Önleyiciler

Yaşamayan bilmez, modern zamanların gerçekçi hastalığı alzheimer, ne yazık ki son yıllarda hemen hemen her bireyi tehdit eden bir konuma yerleşmiş durumda. Genetik faktörün de oldukça etkili olduğu bilinen bu hastalıkta yapılması gereken tek şey...Tek mi şey? Evet, belki biraz ağır olacak ama ileri seviye bir alzheimer hastasının yapması gereken tek şey olabildiğince rahat ettirilerek sakin bir hayatı tamamlayabilmek. Çünkü zaten bilinçli yapılacak başka birşey kalmıyor. 
Fakat henüz bilincimiz yerindeyken ve alzheimer kapımızı tıklatmamışken, en azından korunmak ve belki de tamamen engellemek adına bazı avantajlar sunulmuş biz insanoğluna. Besinler hayatımızın doğrudan şekillendiricisi değil mi?..


  • Yeşil Sebzeler
Tam bir sebzeci olduğum için ilk sırayı kendilerine ayırmak istedim. Brokoli, karnabahar, brüksel lahanası, lahana, pırasa, ıspanak, kereviz ve tabiki enginar ve saymadığım daha birçoğu -hele bir de tazeyse- sırf hastalıklardan korunmak için değil, sağlıklı bir yaşam süreci için de en doğal çözüm.

  • Zeytinyağı
Açıkçası kendisinin pek fazla önemsenmediğini düşünüyorum. Daha doğrusu bir kesim kahvaltısından yemeğine tüketirken geri kalan kesimin uzak kalması, sanırım beklentiyi bir nebze düşürüyor. Yapılan araştırmalarda zeytinyağının zihinsel sürece olan katkısını göz ardı etmemekte fayda var.

  • Kahve
Şükür ki zaman ilerledi de kahvenin şu anlayamadığım 'zararlı' anlayışı tozlanmaya başladı. Bir alzheimer hastasının beyninde yıkıcı proteinler fazlaca yer kaplar. İşte kahve, bu proteinleri %50 oranında azaltma gücüne sahiptir. Tabi fazlası da zarar...

  • Bakliyatlar
Biliyorum, kırmızı ya da beyaz et insan sağlığı için çok önemli. Gel gelelim tercih edebilmesi o kadar da kolay olmuyor işte. 😒 Bakliyatlar tam da çoğumuz eziyet çekmesin diye adeta bir süper kahraman modunda yetişiyor bizlere. İçeriğinde bulunan demir, potasyum, magnezyum ve aynı zamanda beyin fonksiyonunu artırıcı B vitamini, alzheimer için etkili bir engel.

  • Omega 3 
Düzenli tüketildiğinde beyin hasarlarını belirli oranlarda etkilediği gibi direnç artırıcı fonksiyona da sahip.

  • Fındık, Fıstık, Badem, Ceviz, Kaju
Benim için bu beşli tüm bu maddeler arasında belki de en etkililerden. Hem zihinsel hem fiziksel gücünün yanı sıra ara öğün olarak da kullanılabilmesi, tercih edilmesinde fazlaca etkili. Ancak tabiki aşırıya kaçmamak şartıyla...

  • Kabak Çekirdeği
Doğrusu kabak çekirdeğinin alzheimer açısından faydasını bilmiyordum. İçeriğinde bulunan çinko, kolin ve E vitamini ile birlikte riskin azalacağı da ulaşılan veriler arasında.

  • Havuç
Gelelim en fazla bilinen maddeye. Havucun faydası aşikar ancak ben havuç dışında akla gelen birçok sebzenin çok fazla pişirilmeden ve yeterli miktarda tüketildiği taktirde oldukça faydalı olacağını düşünüyorum.

  • Böğürtlen, Kiraz, Yaban Mersini
Meyveleri es geçmek olmazdı değil mi? Ben özellikle son yıllardan itibaren meyve kültürünün orman meyveleri ile genişleyen sınırından çok memnunum. Buraya eklemedim ancak frenk üzümünün de yavaş yavaş bu listeye dahil olacağından eminim. Antioksidan olma özellikleri ve C ve E vitamini içermeleri, beyin açısından fazlaca önem taşıyor. 


Her ne kadar bu besinlerin önleyici etkisi olsa da sonuca dair kesin yargılardan kaçınmakta fayda var. Evet, doğru beslenmek bence de daha önemli ancak bunun yanında zihinsel faaliyetlerin büyük etkisini de bilmek, bilinçli olabilmek ve bunun için bol sabırla çaba harcayabilmek gerekli...
Bence

22 yorum:

  1. Bir teyze tanıyordum doktoru bu hastalıktan korunması için bulmaca çözmesini söylemiş. Teyze de sürekli etraftan sudoku bulmacaları toplayıp çözerdi. Ne kadar işe yarar bilmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yarıyor gerçekten de. Bir de sürekli bilmece, tekerleme ya da güncel durumlara dair yenilenme öneriyorlar. Ama yine de bu şekilde durumu hafifleten var mı, merak konusu..

      Sil
  2. Çok faydalı bilgiler içeren bir yazı olmuş. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ediyorum, ne mutlu o halde :) Sevgiler..

      Sil
  3. Verdiğin bilgiler için teşekkürler. Hindistan cevizi yağının da çok iyi geldiğini söylüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper, bunu da not ediyorum aklıma o halde :) Ben teşekkür ederim..

      Sil
  4. Çoğu düzenli tükettiğim sevdiğim besinler :). Lakin son dediğine katılıyorum bu besinler kesin çözüm değil maalesef. Yediklerimize dikkat etmeliyiz ama çok da etkili olmuyorlar bu konuda sanki. Ben şimdiden unutkanlık sorunu yaşıyorum bu ürünleri tükettiğim halde. Yine de dikkat etmek lazım tabi, vücuda ne verirsen karşılığını alırsın iyi veya kötü :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutkanlığı ne yazık ki ben de yaşıyorum, bir çaresini de bulabilmiş değilim aslında.. Çok doğru, ne verirsek onu alacağız gerçekten de :)

      Sil
  5. Elinize sağlık. Her ne kadar sebze ile aram olmasa da çoğunu tüketmeye çalışıyorum. Allah yardımcıları olsun, gerçekten çok kötü bir hastalık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bir şekilde tüketilmeli gerçekten. Amin, zaman ve ciddi sabır isteyeninden hem de..

      Sil
  6. Birçogunu tükettigim halde neden bunağım :) ay cok unutkanimdir ben. Eskiden böyle değildim. Birde kahve türk kahvemizmi oluyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında öyle de bir çelişki var, ben de unutkanım zaman zaman. Sanırım bu duruma elden birşey gelmeyecek.. Evet Türk kahvesi :)

      Sil
  7. Alzheimer için bana göre en önemli konu; kişilerin günlük uğraşılarının dışında sevdikleri bir konuyla meşgul olmasıdır...
    Tabi yenilen gıdaların mümkünse evde pişirilmesi ve kontrol edebilmek bir çok hastalığı bizden uzak tutar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, çok doğru dediniz! Sevilen bir meşgale bir de sevilen insanlarla oluyorsa gerçekten çok yararlı olacaktır bence de. Evde pişirilmesi kısmına da kesinlikle katılıyorum zira ne yediğimiz belli değil malesef. Sevgiler.. :)

      Sil
  8. Sağlıklı beslenmek,gerçekten çok önemli.Güzel bilgiler olmuş.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok. Sevindim o halde, ben teşekkür ediyorum :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Hihihi, umarım faydalı olabilmiştir.. :))

      Sil
  10. En çok korktuğum hastalıklardan biri alzhrimer. Bu yüzden dikkatle okuyup notlar aldım. Kuru yemişlerin kavrulmuşlarına (özellikle kabak çekirdeği) daha kolaY ulastiğımız için çok tüketiyorum. Ama galiba ham olanları daha faydalıymiş.
    Paylaşım için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim o halde :) Evet ben de kavrulmuşlarını daha sık tüketiyorum ama aynı fikirdeyim, doğal olanda fayda vardır mutlaka.. Ben de teşekkür ediyorum, sevgiler :)

      Sil
  11. Güzel konu, güzel bilgiler. Linki kopyalıyor ve web sitemin Facebook sayfasına zamanlıyorum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil