22 Temmuz 2017 Cumartesi

Ayrıcalıklı Kategori: Öneri Filmler

Sonunda kaç zamandır aklımda olan filmi yazıya dökmeyi başarmış bulunuyorum!
İtiraf etmek gerekirse son zamanlarda hem hava şartları hem de zamanın kısıtlı oluşundan filmlerde oldukça ayrıntıya inmeye başladığımı farkettim. Daha doğrusu normal şartlar altında fark gözetmeksizin izleyeceğim filmleri bile bir bahane bularak ertelediğimi söyleyebilirim. Ancak bazı filmlere şans tanımak gerekiyor ve tabi biraz da sabır...
The Zookeeper's Wife 2017 yapımı tarihi bir kurgu, biyografi ya da dram kategorisine dahil edebileceğim Niki Caro yönetmenliğinde bir film. Genel hatlarıyla ikinci dünya savaşı zamanlarında Almanya tarafından gerçekleşen işgali ele alıyor. Tabi işgal işin büyük resmi; asıl odak noktası o dönemin hayvanat bahçesi işiyle uğraşan Antonina ve Jan Zabinski çifti üzerinde. Aynı zamanda hayvan sevgisinin dozunda işlenişi de filmi bana göre izlenir kılıyor.
Film hakkında yorumlara göz atarken 'gereksiz derecede uzun ve ağır' türünden bir yorumla karşılaştım. Evet, bir nebze de olsa durağan sayılabilir. Hatta yer yer ben de 'burası da pek gereksiz bir ayrıntıydı' demiş olabilirim. Fakat kendi adıma konuşmak gerekirse bu filmin yaşanmış bir olaydan uyarlanmış oluşu, her anında kendimi daha da içinde hissedebilmeme neden oldu. Böylesi gerçeklik kırıntıları barındıran filmleri daha bir seviyorum sanırım.
Gelelim filmin rahatsız edici noktalarına. Öncelikle oyuncuların kullandıkları aksanın pek hoşuma gittiğini söyleyemeyeceğim. Yani olması gereken o olabilir fakat oyuncular bunu oturtamamış da tamamen yapaylaşmış gibi geldi bana. Hatta aksan için kendilerini manasız zorluyor gibiydiler. Diğer bir mesele ise canım hayvancıkların kanlar içinde yerde kalması oldu. Evet, işgal ortamında kimsenin hayvanlara şefkat göstermeyeceğini biliyordum ama doğrusu o sahneler beni rahatsız etti, vurulma anını ya da yere yığılışlarını görmek istemedim. O bir kurgu bile olsa istemedim işte...
Sindirerek izlenmesi gerektiğini düşündüğüm bir film bu. Engebesiz olduğu için çoğu kişiye 'sıkıcı' geleceğini düşünmüyor değilim ancak bana kalırsa biraz dayanıp filmi yarıda kesmemekte fayda var. Ha bir de yine bazı yorumlarda başrol oyuncusu için ölüp bitenler olmuş ama bana göre öyle aman aman bir oyunculuk da sergilememiş, bunu da eklemek istedim.
Keyifli seyirler... ✌
Tepkiler:

14 yorum:

  1. İzliyim güzelmişşş teşekkür ettimm

    YanıtlaSil
  2. Benim de izleme listemde olan bir film. Durağan yorumları yapıldığını bilmiyordum. En iyisi izlemek ve karar vermek.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en güzeli o, yorumları okuduktan sonra izleyip izlememekte tereddüt etmiştim ama şans vermek önemli gerçekten de.. :)

      Sil
  3. Çok merak ettim, kesin izlerim bugün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa süper, senden de bir değerlendirme alırız belki ;)

      Sil
  4. izledim ama hatırlamıyorum yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlerken ben de çok ileri zamanda bu filmi unutur muyum ki hissine kapılmıştım. :))

      Sil
  5. Bunu da izleyeceklerim arasına sıkıştırayım bari.. ama ön bilgilerde durağan olduğunu okuyunca sonbahara mı bıraksam diye tereddüt etmedim değil :) Teşekkürler yayına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sonbaharda ya da ılık esen bir akşamı geceye bağlayan saatlerde iyi gidebilir ;) Rica ederimm.

      Sil
  6. sanırım bu geceki filmimi buldum :) teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper! Umarım beğenirsiniz, ben teşekkür ediyorum. ;)

      Sil