6 Temmuz 2017 Perşembe

Freud Gerçekleri

Geçenlerde bir dergide bazı düşünürlerin hayatlarına dair yazılar okumuştum. Freud tercihini hayat üzerine kullanmış. Aslında hepsi de üzerine etraflıca düşünülecek şeyler ama şimdilik paylaşmakla yetinmeyi tercih ediyorum. 😊


  • Yaşamın amacı ölümdür. Hayatın en büyük gerçeği ölümdür.

  • Zayıflıklarımız gücümüzdür. Güçsüz olduğumuz noktayı kabullenerek kendimizi güçlü kılabiliriz.

  • İnsan sanılandan çok daha ahlaklıdır ve hayal edilemeyecek derecede ahlaksızdır. Hayatta her zaman iki yol vardır.

  • İnsan saldırılara karşı kendini savunabilir ama iltifatlara karşı savunmasızdır. 

  • Kadınları anlamak için bir labirenti düz yola çevirmek gerekir. 😉

  • İnsan sağlığını koruyan iki faktör vardır: işini sevmesi ve hayatı sevmesi. Öleceğiz diye hiç yaşamayacak değiliz. Zaten yaşadığımızı varsayarak ölebiliriz. 

  • Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar insanın içinden gelir ve her zaman oradadırlar. Özgüvenmek, özüne güvenmek. Bunlar insanı egoist yapmadığı sürece bulunması gereken en önemli unsurlardır. Herşey bizim elimizde, bu her zaman böyleydi. Neyi nasıl düşünmek istiyorsak öyle düşündük. Hiçbir şeyi olduğu gibi kabul edemedik, kabullenemedik. Eğer kendimize ve gücümüze inansaydık herşeyi anlatıldığı kadar anlar, gösterildiği kadar görürdük. 
Tepkiler:

11 yorum:

  1. Freud'un fikirleri benim de çok ilgimi çekiyor. Fırsat buldukça kitaplarını okumaya çalışıyorum. Bu toplu yazı da çok güsel olmuşş
    *Labirenti düz yola çevirmek demek hmmmmm ;0

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum kendisini. Hatta bazen hakkının yendiğini düşünüyorum. :) O labirent olayı baya zor ya :D
      Teşekkür ediyorumm ;)

      Sil
  2. Yaşamın amacı ölümdür!
    Zayıflıklarımız gücümüzdür
    üzerinde uzun uzun konuşulacak iki konu ..

    YanıtlaSil
  3. Kadın neden erkekler için her zaman çözülmez bir sır bana bunu biri açıklasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Freud için de bu durum böyle değilmiş, sadece erkekler daha kolay anlaşılabilir olduğu için böyle görünüyormuş.
      Benim içinse biri düz diğeri engelli yol gibi ama o engelinde sebebi diğer yolun düz olması..

      Sil
  4. Ben de hakkında yazmıştım, Freud çatlak ama dahi :)

    YanıtlaSil
  5. Tam.benim kafadanmış freud amcamm :) bayildim sözlerine şefcim 😁😁

    YanıtlaSil