23 Ağustos 2017 Çarşamba

Ayrıcalıklı Kategori: Öneri Filmler

Günlerdir yazısını yazmak için beklediğim filmi nihayet yorumlamayı başarmış bulunuyorum. İzleyeli epey oldu ama işte bir türlü fırsat bulup da yazısı gelemedi...
Film karşıma ilk çıktığında türünde komedi yazması beni bir süre düşündürmüştü aslında. Çok uzun zamandır komedi izlemediğimin de farkına varmış oldum. Fakat izledikten sonra komedisine aldanıp da vazgeçmediğim için kendi adıma sevindim, hihi!
Saygın Vatandaş, Nobel edebiyat ödülüne layık görülen başrolün yaptığı nitelikli konuşması ile merhaba diyor bizlere. Aslında daha ilk andan filme ısınacağımı anlamıştım, gerçi az- çok gidişatı tahmin etmiştim ama olsun, zaman boşa akmayacaktı sonuçta. İşin komedi kısmına gelirsek, evet mizah var. Ama öyle 'abartı' kokan cinsten değil, yerinde ve dozunda. Fakat bana göre dram tarafı biraz daha ağır basıyor doğrusu; bir yazarın doğduğu yer ile olan ilişkisi, yükselişi ve dibe batırılışı ikilemiyle...
Mekanlara önem veren filmler benim için ayrı bir konumda olmuştur hep. Çoğu kişinin sıkıcı, durgun, basit bulduğu o fotoğraf kareleri aslında iyi bakıldığında güzel bir görsel ziyafete davet çıkarabilir. Nitekim bu filmde de aradığım o yalın gezintiyi rahatlıkla bulabilmiş oldum. 
Filmin en beğendiğim yanı, bir yazarın üstten bakışının ya da kibrinin doğru bakımlardan değerlendirilmesi oldu. Genellikle şöhret egosuna sahip olan yazarın yeri geldiğinde kendisini 'normal' olabilmek adına zorladığı da yansıtılmış, Oscar Martinez' in oyunculuğu ve özellikle mimikleri tam yerindeydi. Kendi adıma yapacağım tek eleştiri ise filmin sonuna dair oldu. Aslında absürt bir son değildi bu fakat çok beklenilen bir bitiş oldu sanki, ya da daha doğrusu ben böylesi bir gidişata bir tık farklı bir nokta konulsun isterdim. 😊
Şöyle sakin, beyin yormayan ama boş vakit de harcatmayan ve hem de ödüllü bir film ile bu akşamı tamamlamak isterseniz, seve seve öneriyorum... 
Keyifli seyirler ✌
Tepkiler:

22 yorum:

  1. Önerin için teşekkürler.. Bir kenara yazalım hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederimm, keyifli olur umarım.. :)

      Sil
  2. Yazını okuyunca aklıma Capote filmi geldi. Sadece ikisi de bir yazarı konu aldığı için değil, aynı zamanda mekanı da kullandığı için. Gerçi Capote'de mekanın manzarasından çok, yazarın farklı mekanlarda nasıl insanlık manzaraları sunduğuyla ilgili bir mekan algısı var. Pek komedi de değil, tam bir gerçek yaşam öyküsü. Belki ilgini çeker. :)

    Fakat bu filmi şu açıdan çok merak ettim: Hem komedi hem de ödüllü. Kulağa saçma geliyor olabilir ama ödüllü filmler genelde komedilerden oluşmaz (benim tecrübelerime göre). O yüzden ilk fırsatta izlemek istiyorum. Tavsiyen için teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa süper, ben de senin tavsiyen için teşekkür ederimm ilk fırsatta izleyeceğim! :))

      Sil
  3. Ben de izlemeyi düşünüyorum :)Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Yalnız ödüllerin arasından film afişini göremedim bile 😲

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk gördüğümde ben de 'vay vay vay huhuuv' demiştim :D

      Sil
  5. Filmin afişini çok sevdim. :) Komedi ve dramın birleşimi eminim çok güzeldir. :) Emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
  6. Emeğinize sağlık teşekkürler öneri için :)

    YanıtlaSil
  7. Bu filmi bildiğim iyi oldu öyleyse. :)

    YanıtlaSil
  8. Bu gün izleyeceğim o zaman :) Bu arada blogunu yeni keşvettim. Biraz geç olmuş ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldinizz :) Umarım beğenirsiniz, sevgiler.. :)

      Sil
  9. uzun zaman oldu bloguna gelmeyeli şef özlemişim vallahi :) internetim sınırsıza bağlandı mı hemen önerini izliycem listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ben de özledim vallahi! :))
      Süper o zamann, şimdiden güzel seyirler diliyorum.. :)

      Sil