1 Ağustos 2017 Salı

Mavi Yeşil

*nereden çekilirse oraya giden bir yazı

...

Benim biraz çikolataya ihtiyacım var.
Ama öyle çok çeşitlisinden değil, bitter olsun yeter. Biraz toparlamalı beni.

İnsan bir defa herhangi bir 'ilk' yaşamasın, sonrası artık engebeli koşu...
Hatta bazen dayanılamayacak kadar zor. İlkin ne olduğunun, nasıl gerçekleştiğinin de bir önemi yok.

Geri dönmek istiyorum; zamanda ya da mekanda değil. O anda ve yeniden... Özlediğim, beklediğim, unuttuğum ne varsa orada olsun. Olsun ki ben de bileyim, hissedeyim her an.

Bazı şeyler yine oluyor. Hem de neredeyse aynı biçimde. Oysaki bana baya komik ve saçma gelmişti, abartıyorum sanmıştım ama yok! Gerçi olsa da olur olmasa da, hem olunca olmasaydı olur biliyorum.

'Peki sen ömür için ne dersin?' dedi. 'Yıldız kayması.' dedim. Kaymış mıydı, yanılmış mıydım, gördüğümden eminim üçlemesinde gidip gelen... Kayıp gitmesi mesele değil de, göz göre göre kaymasına şahit olmak esas acı veren. Ya da mutluluk, bilmiyorum...

Yapılması gereken çok şey var. Durup, pes edip ya da belki de hiç çaba göstermeden 'benden bu kadar' demek kolay. Ama çok şey var; kimsenin bilmediği, bilip de görmediği, görse de emek vermediği. 

Aklım bana kalan en net miras. Aklımı kullanabilmeyi bilmekse hayattaki seçimim. Çoğu zaman 'diğerleri gibi olmamak mı yoksa sürüye kapılmak mı?' diye sorar kalbim. 'Sürüyü dağıtıp hak ettiğini sergilemek' der dilim.

Çok şey anladım, çok şey öğrendim, çok şey duydum. Çoğu yordu, umarsızca hırpaladı. Kızdırdı ve belki küstürdü, olsun. Bir sabah yenidenliği keşfettim oksijenle dans ederken. Tüm yollar 'meğer' e çıkıyormuş meğer... Su yolunu buluyormuş, aman ne klişe! Olsun, bulsun da...

Peki sonra? Sonrası belli. Birileri gitmeye, kimileri kalmaya ama biz beklemeye devam... 


Bence

18 yorum:

  1. Giden gitsin napalım :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. Eh yazarlık hamurun da var biraz sanki :) güzel yazı.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba herteldenşef, hayatımıza gelenler ve gidenlerle büyüyoruz galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz :)
      Evet haklısınız, büyüyoruz öyle ya da böyle..

      Sil
  4. Çok doğru,hayat bu.Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle sanırım, teşekkür ederim.. :)

      Sil
  5. Kalemine sağlık,yazar olsana sen :) Giden de gitsin be!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihi, orası belli olmaz ;) Bence de, katılıyorum. :)

      Sil
  6. Yıldız kayması ne güzel bir tanım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett, ben de çok yakıştırıyorum doğrusu.. :)

      Sil
  7. Oksijenle dans ne güzel bir tanım olmuş :) Çok hoşuma gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim, sevindim o halde.. :)

      Sil
  8. Hayat beklemekle geçiyor zaten:) Koyver gitsin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihi doğru, neyi beklediğimiz de meçhul ya koyverelim bakalım :))

      Sil
  9. çok sırıttım bu yazına :) oksijenle dans etmek nası bişi. bu sıcakta oksijen olan bi yere gidip dans etmeli evet. nefes almak için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen sırıttıysan güzel :) Vallahi zaten bir avuç oksijen var(!) O da arada geliyor, denk getirdim hazır gelmişken dansımı ediverdim. Güzeldi.. :))

      Sil